Husarö scoutgård ligger på Husarö i Stockholms mellersta skärgård.

Gården ligger 3 km Nordost om Finnhamn i Stockholms Skärgård. Husarö scoutgård med dess byggnader ligger mitt på ön, ca 300 m från ångbåtsbryggan.

Scoutgården består av Husarö gamla skola, lärarbostad och småstugor. I skolhuset har vi idag samlingssal med öppen spis och sovloft. I lärarbostaden har vi tvådelat kök och ledarrum. Storköket är utrustat med porslin för ca 45 pers, elspis, kyl, frys, diskmaskin och tvättmaskin. Matsal finns utomhus under tak i direkt anknytning till skolhuset.

På gården finns det bäddar för 45 personer. Sovplatserna är uppdelade i större och mindre stugor om 2 till 4 personer.

På väg ner till vår brygga finns en lägerkyrka och en eldriven bastu. Väl nere vid vattnet hittar du våra båtar, fem tvåkronor, två trissjollar och sex kanoter.

På gården finns även kill- och tjej-utedass, med tillhörande komposter.
Bredvid gårdsplanen finns en volleybollplan.

Hitta hit
Det finns flera olika sätt att ta sig ut till oss. Antingen med Vaxholmsbåt från Stockholm, Nacka Strand, Gåshaga eller Vaxholm. Det går också att åka på egen hand. Färdbeskrivning hittar du här. Då behöver man även boka taxibåt från Åsättra eller Klintsundet.