Husarö Scoutgård är öns gamla skola mitt på ön och består idag av följande byggnader:

– Fregatten ( f.d. Skolhuset) med stor sal med öppen spis och 9 bäddar på loftet, matplats under tak utanför.
– Galären (f.d. lärarbostaden, kökshuset) med yttre och inre kök, storstuga med öppen spis, ett ledarrum (4 bäddar varav en familjesäng).
– 8 st. sovstugor: Arken(2+2 bäddar), Kuttern(5), Djonken(3+3) Barken(3+3), Briggen(4), Skonerten (4 ), Skansen/Kajutan (4+3 bäddar) Ekan (4 bäddar), med källare under.

Totalt finns 53 bäddar.

– Lotsen: Nybyggd funktionärsbostad (ingår ej i uthyrning, hyrs separat, 6 bäddar + bäddsoffa)
– Snickarboden bakom Fregatten
– Två hus med torrdass
– Bastu och brygga vid sjön
– Lägerkyrka

Tomten är på 13 000 m2 och sträcker sig ner till viken Kastet i norr.

Uthyrning: När det inte är konfirmationsläger kan Scoutgården hyras, i första hand av scouter, men också andra hyresgäster är välkomna. Höst och vårhelger passar bra för patrullhajker, ledarträffar, lägerskolor, konferenser etc. Under vinterperioden november-mars går det att hyra, vattnet är omgjort för att fungera även vintertid, men några stugor saknar element och är inte tillräckligt vinterisolerade.

Priser 2023
Scoutgrupper: 80 kr/person/dygn (minipris 10 personer)
Skolor och ideella organisationer: 150 kr/person/dygn (minipris 10 personer)
Företag, privat & övriga: 220 kr/person/dygn (minipris 10 personer)

Hyra Husarö scoutgård

Vill du hyra Husarö scoutgård under de tider som vi inte har konfirmationsläger där?

För bokning av scoutgården, vänligen, använd bokningskalendern .

Lotsen – Vill du hyra ett sommarhus?

Lotsen är ett enkelt men väldigt mysigt sommarhus.Det är 6 sängplatser på övervåning. På markplan finns litet kök med matplats och tv-rum med bäddsoffa (2 platser). Utomhus finns altan i kvällssolsläge, utedass och ställe för vattentappning. Det är sjöutsikt och nära till badberg/brygga och fin natur.
Pris: 800kr/natt.
Lotsen bokas separat genom Gustaf:
 gustaf@husaroscoutgard.se eller telefon: 070-346 23 06

Kontakt och nyckel

För att få nyckel och för att boka Lotsen eller övriga frågor gällande bokning av scoutgården, kontakta Gustaf: gustaf@husaroscoutgard.se eller telefon: 070 346 23 06

Dokument

Nedan följer ett antal dokument som är bra att läsa och ha med som hyresgäst.

Allmän information och avsyningsformulär för Hyresgäster (Betaversion)

Allmän information och avsyningsformulär för LOTSEN (Betaversion)