Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Vad gör vi?

(Här kan ni berätta om vad ni gör på ett ”typiskt” scoutmöte)

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Agnes 8 år:

Jag älskar hajk.

Gå med i vår kår och testa scouting

(Här kan vi lägga in en film om scouten Agnes från Vimeo)

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.

Kontakta avdelningsledaren, så kan hen berätta mer och ni kan komma överens om när det passar.

Är du mellan 8-9 år?

Linda Scoutledare är avdelningsledare för spårarna på avdelningen Draken. Du kan ringa Linda på 0766-23 25 25, helst mellan klockan 17-20 eller skicka ett mejl till xxx@yyyyyy.zz.

Är du mellan 10-12 år?

Linda Scoutledare är avdelningsledare för upptäckarna på avdelningen Lejonet. Du kan ringa Linda på 0766-23 25 25, helst mellan klockan 17-20 eller skicka ett mejl till xxx@yyyyyy.zz.

(Här kan du även länka texten till era kontaktsidor när de är klara).

(Här kan du beskriva varför man ska bli medlem i kåren och hur man går med. Du kan exempelvis lägga in ett anmälningsformulär.)

Ladda ner

[bifogade-filer]